Mongolia 9

27 augustus 2017 - Ulaanbaatar, Mongolië

26-8 Ulaan Bataar

De Mongoolse maaltijd is blijven "zitten" of wel: "heeft het normale biologische traject" afgelegd. Smaakte redelijk, wel een beetje aan de vette kant en ik zal het niet zo snel nog eens bestellen. De zwarte markt hebben we niet alleen in Beverwijk maar bestaat ook hier in Ulaan Bataar. Zou zo ongeveer de grootste van Azië zijn, dus een bezoekje waard. Wordt alom gewaarschuwd voor "Pocket-Pickers", maar dat viel achteraf reuze mee. Enorme markt waar letterlijk van alles te koop is. Veel kleding/schoeisel, maar ook zadels voor paarden, gereedschappen, Gerts. Je kunt het zo gek niet bedenken of het is te koop. Veel merkartikelen (?!) voor erg klein geld. Paar uurtjes rondgelopen maar dan ben je de enorme drukte ook wel een keertje beu. Was vanuit ons Guesthouse een half uurtje lopen dus zonder looprekje goed te doen. Daarna nog lekker een tijdje in de zon gezeten. Morgen nog een laatste was laten doen en dan rijden we eind van de middag op naar de MB-garage waar maandag de bus onder het mes gaat. We gaan er vanuit dat we daarna weer redelijk vooruit kunnen. Het plan is de kortste weg terug naar de wereld van Lenin en dan eerst een stukje in westelijke richting te rijden. Het Altai-gebergte is dan ons volgende doel. Volgens ingewijden een topper! Dwars daar doorheen loopt de M52 (900 km) en deze geldt als één van de mooiste routes van dit deel van Azië; bergen, passen, rivieren en mooie vergezichten. We gaan het zien.

1. Jan en marlene:
    29 augustus 2017
    goed nieuws!
    rivieren?
    forellen?
    zou mooi zijn.
    heb veel te vertellen als jullie weer thuis zijn.
    op visgebied bedoel ik dan
    hopelijk eten jullie ook verse forel van eigen vangst binnenkort.
    hoe dan ook behouden "vaart".
  2. Agnes Braakhuis:
    31 augustus 2017
    Hoop echt dat het probleem opgelost wordt. Gelukkig hebben jullie de tijd en neem je even een nieuwe afslag.
    Succes ik blijf jullie volgen