Naam:
Foto’s:
1888
Video’s:

Over ons

Wij zijn beiden reislustig ingesteld. Trekken er het liefst met de camper op uit, maar niet uitsluitend. Mijden als het even kan de overvolle toeristische trekpleisters, maar soms moeten we dit op de koop toenemen. We houden beiden van natuur, maar zeker ook van cultuur. Zijn van huis uit een beetje avontuurlijk en nieuwsgierig ingesteld. Voor ons beiden geldt dat we een flexibele grondhouding hebben en ook oplossingsgericht denken en dat komt tijdens het reizen vaak goed van pas.

Over onze reis

De zomer van 2019 zal in het teken staan van Centraal-Azië. We zijn "druk" met de voorbereidingen. Via de Baltische Staten, zuidelijk Rusland gaat de trip naar Kazachstan, Kirgizstan, Tadzjikistan en Oezbekistan. Vervolgens gaat de trip verder via Turkmenistan naar Iran waar we een maand willen verblijven. De reis terug gaat via Armenië, Georgie en Turkije. Een pittig reisje, deels over het dak van de wereld. Daarmee doel ik op de Pamir-Highway waar we passen nemen tot maar liefst 4650 meter. Deze Highway loopt voor een deel pal langs de Afghaanse grens en is een avontuur op zich. Talloze hoogtepunten zoals Sharyn Canyon, Altyn Emel NP, Almaty en het Tien Shan-gebergte staan op de bucketlist. Ook cultureel zal er volop te beleven zijn, denk daarbij alleen al eens aan een land als Iran, het voormalige Perzië.

Bezochte landen

Wij hebben 69 landen (28%) bezocht:

Afghanistan, Albanië, Algerije, Andorra, Armenië, België, Bolivia, Bosnië en Herzegovina, Bulgarije, Burkina Faso, Canada, Denemarken, Duitsland, Estland, Faeröer, Finland, Frankrijk, Georgië, Ghana, Gibraltar, Griekenland, Hongarije, Ierland, IJsland, India, Italië, Jordanië, Kazachstan, Kirgizië, Kroatië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Macedonië, Mali, Marokko, Moldavië, Monaco, Mongolië, Montenegro, Nederland, Niger, Noorwegen, Oekraïne, Oezbekistan, Oostenrijk, Peru, Polen, Portugal, Roemenië, Rusland, Senegal, Servië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Syrië, Tadzjikistan, Thailand, Tsjechië, Tunesië, Turkije, Vaticaanstad, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten, Westelijke Sahara, Zweden, Zwitserland.