Lille

13 mei 2018 - Lille, Frankrijk

9-5: Van woensdag op donderdag heeft het onophoudelijk uit de lucht gelekt. Ook de donderdag zelf was een natte dag; zo ongeveer de hele golf van Biskaje is over ons uitgestort. Een klets en klets nat etmaaltje dus. Zelfs Lucca had geen zin om buiten te gaan poepen, dan snap je wel hoe hopeloos het met het weer was gesteld!

Einde van deze dauwtrap-dag klaarde het op; kan ook niet anders want volgens mij was het water op en het zonnetje liet zich zelfs nog even zien. Daar wordt je dan toch maar weer blij van. Zelfs nog een uurtje buiten gezeten. Deze dag komen we aardig in de buurt van Bergerac terecht. Wijn minnend Nederland kent dit. Nog even een "rooie" gescoord bij de supermarkt en de avond kon niet meer stuk.

De vrijdag hebben we middagpauze ingelast in een zonovergoten dorpje Chateau Bourdeilles, even ten noorden van Perigueux. Tegen de dertig graden, zo verschillend kunnen de dagen in dit jaargetijde zijn. Hiervan een kort filmpie in elkaar geplakt (alleen voor de liefhebber).

De zaterdag komen we in de buurt van Lille. Slaan daar af en vinden aan het Canal de Robaix een stek voor de avond en de nacht. In het aangrenzende restaurantje warm gegeten en een paar Belgische biertjes gedronken. Gerty nam een Jupiler. Ik nam wat anders.............. Voetballers onder ons snappen dat wel!

Bij één van de rotondes bij Lille hebben we een kleine aanvaring gehad met een Renault Kango o.i.d. Man stond met z'n autootje in de met een pijl gemarkeerde baan voor rechts afslaan bij de 1ste afslag, maar passeerde ons als het ware aan de binnenzijde en daar hebben de beide auto's elkaar effen getikt. Niet veel schade, maar toch altijd weer te veel.

Songfestival in de camper bekeken en dus een latertje geworden. De zondag besteed aan de laatste 380 kilometer. Dan is het weer lekker om thuis te zijn en weer nieuwe plannen uit te broeden.

1. Wies:
    16 mei 2018
    Fijn dat jullie weer thuis zijn.