Mongolia 6

18 augustus 2017 - Ulaanbaatar, Mongolië

18-8  Ulaanbataar

Vannacht heeft het onafgebroken geplensd. Voor Mongoolse begrippen ongekend veel regen in een etmaal. Augustus is een regenmaand, maar meestal zo af en toe wat (pittige) buien. Vandaag komt de zon gelukkig weer in beeld en dan is het direct weer warm. MB-fabriek heeft gereageerd en zijn het grotendeels met de analyse van de monteurs hier eens. Echter is er een meningsverschil over het feit of het nou aan sensor2 of sensor4 ligt. Zal me een zorg zijn, dan bestel ze allebei en vervang ze ook allebei. De onderdelen worden per direct afgeroepen, maar moeten uit Duitsland komen. Duurt ca. 10 tot 14 dagen voor ze hier zijn; snelle procedure kan ook maar dat zou wel iets meer kosten!. Kom je over de hond dan kom je ook over de staart. Snelle procedure dus; zou betekenen dat e.e.a een week gaat duren. Ben benieuwd! We hebben het complex van de garage verlaten en zoeken onderdak bij "Guesthouse Oasis". Hier in de stad volkomen onbekend, maar onder "Globetrotters" onderweg in Azië een begrip. Konden adres niet zo snel vinden en vragen iemand de weg. We zitten redelijk in de buurt, maar Ulaan Bataar is groot. De man in kwestie kan het niet uitleggen maar denkt (nadat hij het Guesthouse gebeld heeft) ons daar heen te kunnen begeleiden. Dus stapt hij bij ons in de bus en hij loodst ons daadwerkelijk naar de plek die we willen. Taxi voor de terugweg van hem is de prijs die we daar voor betalen. Hier zullen we de komende dagen wachten tot de onderdelen zijn aangekomen. Staan hier nog een aantal trekkers met hun voertuig. Verder een aantal motorrijders die in Azië onderweg zijn. Treffen ook een Nederlands echtpaar onderweg naar Cambodja. Plek hier heeft wel iets. Gerty laat hier de was doen, en verder zullen we wel zien. Misschien nog autootje huren. Wie kiekt wa! In het Guesthouse is ook een eenvoudige keuken. Schnitzel Wienerart mit pommes staat op de menukaart. Dus we weten al wat we vanavond zullen eten.

1. Hans:
    18 augustus 2017
    Herman ik wist wel dat je een rijk man was trouwen een leuke plek om te staan.
    zijn alle campers 4x4 die daar staan