Mongolia 4

14 augustus 2017 - Ulaanbaatar, Mongolië

14-8  MB-garage

Vanmorgen om 08.00 uur waren we als eerste aan de beurt. Garage heeft geen enkele ervaring met Adblue-motoren. Toch hebben ze de bus weer aan de praat gekregen door een "harde reset" door te voeren. Daarmee is probleem niet opgelost. Euvel is de kwaliteit van de diesel. Die past niet bij dit type motoren. Euvel kan zich zo opnieuw aandienen. Dat betekent voor ons dat we niet verder rijden door Mongolië omdat er verderop in het land geen Merecedes-dealers zijn. Advies wat we van de werkplaats krijgen is: "Rij zo snel mogelijk weer naar West-Europa en plan je route langs de steden met MB-dealers". Dat advies gaan we opvolgen. Betekent nieuwe planning en voorlopig een streep door de rekening wat Mongolië betreft. In Irkutsk melden we ons weer bij de MB-dealer. Een oplossing die ik zie is het softwarematig uitschakelen van het Adblue-circus. Kunnen ze hier niet, maar we proberen het in Rusland. Zal wel consequenties hebben voor de garantie. We zien wel.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Fien & Ben:
    14 augustus 2017
    Sorry , mijn reactie staat helaas onder 2.
  2. Wies:
    14 augustus 2017
    Changing of plans dus. wie weet wat voor moois jullie dat weer op gaat leveren. Liefs en een dikke kus uut zonnig Almeloooooooooooooooh
  3. Wim Buursen:
    15 augustus 2017
    Wat vreselijk jammer zeg. Je hebt geen keus en moet erin berusten, maar dit is toch wel een grote teleurstelling lijkt me.
    Hoop dat je nog een paar mooie andere doelen kunt kiezen.
  4. Bea:
    16 augustus 2017
    Ja wel pech maar het blijft een avontuur waar je ook naar toe gaat. Het beste is er gewoon van te genieten van dat wat komen gaat!
  5. Sjaak en Sandra:
    16 augustus 2017
    Herman en Gerty,
    We smullen van jullie reisverhalen en foto's. Jammer dat de plannen misschien gewijzigd moeten worden, maar daardoor hoeft de reis (en de verhalen) niet minder mooi te worden. Heel veel succes met de rest van de reis. Wij blijven Julie volgen!
    Sjaak en Sandra
  6. Charlotte en Anouk:
    17 augustus 2017
    Wat een vette pech! Hopelijk een mooi alternatief plan. Jammer van Mongolie! Hopelijk geen pech meer onderweg! We genieten trouwens van de fotos en verhalen. Liefs!