Chiang Mai 4

3 februari 2018 - Chiang Mai, Thailand

We sluiten deze koele dag af met een heerlijk potje klaverjassen. Eindelijk hebben Hans en Herman weer eens gewonnen. Niet dat wij zulke slechte kaarters zijn, het tegendeel is waar, maar beide heren hebben steeds opvallend veel pech met de verdeling van de kaarten.......

Na het ontbijt rijden we een klein uurtje richting Chang Mai en bezoeken een particuliere foundation. Hier heeft Anouk een periode gewerkt. Kinderen met een verstandelijke en/of lichamelijke beperking die onder deze foundation vallen krijgen elke zaterdag de mogelijkheid "therapeutisch paard te rijden". Anouk was hier al enkele maanden niet meer geweest, maar de kinderen zijn verrast met haar komst en verwelkomen haar hartelijk. We kijken een uurtje toe en worden zonder dat we er erg in hebben in no-time opgenomen in de dynamiek. Leuk om mee te maken en bijzonder te zien hoe de kinderen genieten van deze vorm van therapie.

Dan reizen we weer een eindje verder en gaan lunchen nabij de universiteitscampus. Een weelderig aangeklede bloementuin is het decor van deze uitspanning waar alleen locals komen. Veel tulpen trekken en die trekken natuurlijk onze aandacht. Er  staat ook nog een heuse molen opgesteld. Als we wat gedetailleerder kijken zien we het opschrift "klein duimpje" op de molen staan. Geinig, geinig geinig!.

Paar kilometer verderop parkeren we onze auto (is even geen rijdende koelkast meer omdat de temperatuur deze dag de 30 graden niet zal aantikken en de airco dus niet hoeft te werken). We gaan de "Monk-Trail"  lopen; als wandeling niet echt spectaculair, maar het einddoel de :"Wat Pha Lad" is dat zeker weten weer wel! Een redelijk steile klim over een smal paadje bergop brengt ons uiteindelijk bij het complex. Fantastisch schouwspel van beelden, tempeltjes en Boeddhabeelden. Klein gedeelte is nieuw van opzet maar het over grote deel is aardig gedateerd (15e eeuw?). We kijken onze ogen uit. Ook hier is het zo dat je af en toe denkt in de Efteling te zijn. Boeddhisme, animisme en de astrologie maken samen een belangrijk deel uit van de Thaise levensfilosofie en lopen telkens kris-kras door elkaar. We snuffelen hier een paar uurtjes rond en genieten met volle teugen, terwijl een hogerop gelegen complex in feite dé trekpleister zou moeten zijn.

Dan weer afdalen en terug naar dat kleine paradijsje op aarde: "Het Country Reatreat". Opfrissen, douchen, zwemmen (in veel te koud water en dus alleen voor de echte liefhebber), een uurtje chillen en dan op naar een soort Castrol-garage annex eettentje. Het restaurantje ziet er niet uit, maar het eten is er geweldig. Mocht je in de buurt zijn/komen dan is dit een aanrader!!!!

1. Maria:
    4 februari 2018
    Haha wat grappig " klein duimpje" die molen en tulpen prachtig.
    Ja alleen voor die mooie tempels en prachtige Buda's zou ik er al zo heen willen.
    Maar ik geniet van die prachtige foto's.

Gr Maria
  2. Herman en Gerty van Voorst:
    4 februari 2018
    stap snel in het vliegtuig en je kunt nog een stuk van onze reis mee beleven. Invloed op het programma zal beperkt zijn. Daar hebben we nu al moeite mee om een keuze te maken uit alle mogelijke opties!
  3. Charlotte en Anouk:
    6 februari 2018
    Zo mooi daar!! Blijft genieten.