Chiang Mai 1

31 januari 2018 - Chiang Mai, Thailand

Voor tienen zitten we al parmantig in de auto en we zullen vandaag een traject van iets meer dan 200 kilometertjes in noordelijke richting afleggen. Ontbijt was dit keer niet zo geweldig, maar we hebben voor hetere vuren gestaan.

De wegen zijn ook hier in dit deel van Thailand goed en er is in verhouding erg weinig verkeer. Ideaal om rustig voort te kabbelen zodat we ook van de omgeving het nodige mee kunnen pikken. Langs de kant van de weg wordt zo nu en dan van alles te koop aan geboden. Veel fruit. Soms kunnen we het niet thuis brengen. Els "dwingt" ons om te stoppen en zij komt even later terug met een zak vol vruchtjes die zo groot zijn als een super klein tros-tomaatje. Smaken naar peer. Zo hebben we al tal van leuke verrassingen kunnen genieten.

Kort voor de stad Lampang stoppen we omdat op een heuvel ineens een groot beeld van een boeddhistische monnik opduikt. Blijkt een waar klooster achter te liggen. We bestijgen de trappen er naar toe en schieten de nodige plaatjes. Het barst hier van de tempels en boeddhistische kloosters, maar deze is het uit-de-auto-stappen zeker waard.

Het loopt al tegen de klok van 14.00 uur; dus tijd voor een lunch. Onderaan het klooster is wat vertier in de vorm van een paar souvenir kraampjes en een eettentje. Dat laatste krijgt dus onze volle aandacht. Er zijn verder geen klanten/gasten. Engels wordt niet begrepen dus met handen en voeten worden de gerechtjes bij de uitbaatster besteld. We laten het ons ook deze keer weer goed smaken.

Dan gaat de reis verder richting Chiang Mai. Van daaruit is het nog een paar kilometer noordwaarts waar we ons onderkomen voor de rest van de week hebben besproken. Voor dat we er naar toe gaan buigen we eerst van de weg af en gaan op zoek naar het adres van mijn zus Charlotte die hier al ruim 3 jaar samen met haar partner Anouk permanent woont. De Navi in de auto herkent het adres niet en ook de Michelinkaart heeft er niet erg veel zin in. Hans laat zien hoe vaardig hij is met het programma "Gallileo" op zijn mobieltje en loodst ons tot de millimeter nauwkeurig naar de plek die we zochten. Gerty en ik zelf hadden Charlotte een aantal jaren niet meer gezien, dus dat werd een hartelijk weerzien. Charlotte woont er samen met haar partner Anouk  in een leuk stenen huisje met een heerlijke waranda even buiten de stad. We zijn nu in een meer bergachtige omgeving waar de temperaturen, en dat geldt zeker voor de nachten aangenamer en milder zijn.

Charlotte brengt ons een poosje later naar het "Country Retreat", waar een tweetal leuke appartementjes ons onderkomen zullen zijn voor de komende dagen. Ziet er voortreffelijk uit. Het complex wordt door een Engelsman samen met zijn Thaise vrouw beheerd. Paradijselijk. Tuin met tropische planten en bomen. Verder is het complex omringd met rijstvelden.

1. Berry:
    31 januari 2018
    Prachtige foto's en 'n genot om de verhalen te lezen nog veel plezier alle vier.......... groetjes Thea en Berry
  2. Maria:
    31 januari 2018
    Prachtige foto's en een mooi reisverslag Herman. Zo kunnen wij fijn mee genieten van jullie reis samen.
  3. Charlotte en Anouk:
    1 februari 2018
    Leuk jullie verhalen te lezen en nu
    samen te zijn! Heel bijzonder en fijn om elkaar weer te zien.
  4. Charlotte en Anouk:
    1 februari 2018
    Prachtige foto’s en zo fijn om elkaar weer te zien