Bangkok 1

24 januari 2018 - Bangkok, Thailand

Tegen 10.00 uur plaatselijke tijd zette meneer Willemsen zijn 420 voornamelijk Nederlandse gasten af op het vliegveld Bangkok. Iets meer dan 10 uur vliegen en 9600 km verder. Nou, de winterjas kan echt uit zal ik maar zeggen. Temperatuur rond de 30 graden. Heeft net een beetje geregend zo te zien en dat is gevoelsmatig ook te merken. Met trein naar het centrum. De deuren van de wagons gingen open en we wilden al instappen toen de conducteur ons een lesje Thaise discipline doceerde: "eerst wachten op mijn fluitsignaal, dan mogen jullie treinreizigers instappen". Half uurtje treinen naar de City. Hotel hebben we snel te voet gevonden.

Dan even een uurtje nachtrust inhalen, maar dat is eigenlijk niet genoeg. Tegen 14.30 uur gaan we de buurt een beetje verkennen. Lopen wat rond door een stad waar de verkeersdampen het voor het zeggen hebben. Gezellige terrasjes, veel eettentjes of kraampjes met diverse koopwaar. Echt een Aziatisch straatbeeld.

Dan maar een lunch pakken. Krijgen Europees bestek en dat maak het allemaal een stukje eenvoudiger. Smaakt goed, vriendelijke en hulpvaardige bediening. Daarna terug naar het hotel. Biertje en een potje klaverjassen. Vanavond vroeg naar bed; slaap inhalen. Klok staat hier 6 uur voor op die van jullie. Morgen 09.00 uur ontbijt. Programma is Soho bezoeken en daarna een vier uur durende fietstocht door de stad.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Charlotte en Anouk:
    25 januari 2018
    Welkom in dit mooie land in de beste periode de winter :). Ben benieuwd naar jullie fietstocht