Estland

27 juni 2017 - Melnsils, Letland

26.6  Treimani - Sooman National Park  75 kilometer

Voor vertrek nog even lekker langs het smalle strand gewandeld. Sooman NP is volgens de brochure één van de mooiste in de Baltische staten. De folder maakt melding van grote verscheidenheid aan flora en fauna; Beren, de lynx, wolven, elanden en bevers hebben hier hun habitat. Dat je ze te zien krijgt is een zeldzaamheid, staat in de zelfde brochure geschreven. Nou zo kan ik ook een aantrekkelijk foldertje in elkaar knutselen. Mooie lange wandeling gemaakt; wel enkele beverburchten gezien. Gebroeders Bever waren inderdaad niet thuis! Overnachten bij het informatiecentrum. Bus draait als een tierelier. Lijkt er op dat alle mankementen van het begin verleden tijd zijn. Zijn bijzonder tevreden over de zonnecollector (140 W) in combinatie met de 3 x 94 Ampère-accu's. Leveren continu voldoende stroom voor onze mobiele huishouding. Stopcontacten zijn voorzien van extra USB-aansluitingen wat het opladen vergemakkelijkt. Gaan nu langzaam richting Talinn. Zaterdag staat de waarschijnlijk tijdrovende grenspassage met Rusland gepland.