Duitsland en Polen

15 juni 2017 - Enschede, Nederland

Op zo. 11.6 tegen 13.00 uur dan eindelijk vertrokken. Doorgereden naar Helmstedt. Troffen conform afspraak daar Trudy en Wim met hun nieuwe camper. Pizza gegeten met daarbij een paar lekkere Duitse biertjes.

12.6: Wederom zonnige dag. Route voor deze dag ca. 300 km naar Stettin, net over de Poolse grens. Overnacht nabij hotel Panorama, maar dan zonder panorama. daar lekker forel gegeten en de avond afgesloten met potje klaverjassen.

13.6: Ontbijt in hotel. Uitgebreid buffet en dat voor 6 Euries per persoon. Koffie kon beter. Trudy en Wim gaan vanaf hier hun eigen weg (rondje Polen en Noord-Duitsland). Wij besluiten de noordelijke route naar de Baltische staten te nemen en de snelweg via Warschau te mijden. We hebben de tijd. Einde van de middag komen we in Malbork aan (wie jent dat niet!). Oud bastion van de duitse kruisridders. Kijk vanuit mijn ledikantje op het slot "Marienburg". De eerste 1000 km zit er op. Auto loopt als een zonnetje.

14.6: Om 8 uur gewekt door de zon die in mijn gezicht schijnt. Lucca uitgelaten en daarna een ontbijt buiten in de zon. Lijkt wel vakantie! Vandaag een rit van 290 km door het noord-oosten van Polen (Mazuren). Doet ons denken aan het boek "God slaapt in Mazuren" van Kirst. Was altijd een stuk achtergebleven Polen. Veel landbouw, tientallen meren en veel bos. Ook hier zie je dat Polen zich toch ook dat Polen zich sterk ontwikkeld heeft, al is dit niet het rijkste deel van het land. Einde van de dag bereiken we Suwalki. Staan met de bus pal naast het voetbalstadionnetje. Jammer dat er niet gespeeld wordt, dan hadden we nu onze eigen mobiele-skybox. Er scheiden ons nog maar een paar kilometer van Litouwen.

1. Jeannet hoens:
    16 juni 2017
    Ik ga jullie volgen..en herman en ik wensen jullie een hele mooie avontuurlijke reis...
  2. Els:
    17 juni 2017
    Klink allemaal goed. Fijn. Wij hebben het goed met Guus in België. Veel lieve groeten. H,e,en g
  3. Tjeerd en Lilian:
    18 juni 2017
    Fantastische reis mensen! Tot nu herkennen we de fotos. Hebben we ook gereden. De Wolfsschanze nog bezocht? Veel mooie kilometers gewenst!
  4. Hans:
    18 juni 2017
    Herman is er geen tijd om te vissen
  5. Trudy van Gils:
    19 juni 2017
    Wat leuk geschreven tekst. Prachtige foto's.
    We vonden het gezellig om jullie start van deze reis mee te maken.