Cheverny

18 april 2018 - Dreux, Frankrijk

17-4: "de paden op, de lanen in; vooruit met flinke pas!". Slaat niet op onze trip van gisteren en vandaag. Weinige kilometers opgeschoten. De zon krijgt de schuld; veel te mooi weer om te rijden. Cheverny (Valle de Loire) is vandaag het eindpunt. Voor cultuurgenieters is hier genoeg te beleven. Staan met de camper luttele meters van het beroemde "kasteel van Cheverny".

Vlotjes onze lunch naar binnen gewerkt, de hond achter de tralies; we staan te trappelen van ongeduld om het kasteel te bezoeken.

Het optrekje ziet er op deze zonnige dag extra mooi uit. Optrekje is meer dan 600 jaar eigendom van de familie "de Huraults". Nooit van gehoord maar ik verkeer ook niet veel in adellijke kringen. Groot gedeelte van het kasteel is open voor het publiek; alleen de rechter vleugel is gesloten en wordt bewoond door de kasteelfamilie. Onze foto's spreken voor zich. We maken na de bezichtiging nog een korte wandeling door het "voor- en achtertuintje" van het domein.

Overnachten op de plek waar we de bus hebben achtergelaten. Het is in Frankrijk zoals bijna altijd "schoolvakantie" en dus zijn we niet alleen. (N47.497451 E1.461849).

1. Charlotte en Anouk:
    19 april 2018