Evora

5 mei 2018 - Évora, Portugal

5-5: Het kan niet zo zijn dat we in Andalusië zijn en niet even de middellandse zee aanraken; effen een blootteentje het water aanraken en voelen hoe intens koud het water nog is. Zo gezegd zo gedaan ofschoon wij geen echte zee-gaanders zijn. Het wemelt van de stok oude mensjes in dit jaargetijde en wij denken dat we aanzienlijk jonger zijn dan alles om ons heen.

Mooie wandeling gemaakt ergens langs één van de verlaten stranden waar nog geen sterveling te bekennen is. Vooral Lucca geniet er van.

Dan trekken we weer wat verder. Beetje noordwestelijk. Mensen spreken hier weer ander Spaans dan dat we de laatste weken gewend waren.  Blijkt Portugees te zijn. Nou, zonder te beseffen zitten we alweer in een ander stukje Europa. Trekken steeds noordelijker. Onderweg een heerlijke verlaten plek gevonden om de dag al lezend en wandelend door te brengen. Daarna verder richting Evora. Mooi oud centrum. We willen de kathedraal bezoeken maar doen dat morgen. Parkeren onderaan een mega grote Aquaduct. Gaan stukje eten in het oude stadje.

Als we terug komen bij ons busje zien we dat de gasfles leeg is. Effen omschakelen want we hebben altijd een tweede fles aan boord. Blijkt ook leeg te zijn. Hoe heb ik het gehad! dacht alles gesjekt te hebben. Volgende morgen rest ons niets anders als de flessen 200 kilometer verderop even te laten vullen. Flessen die je hier overigens overal kunt aanschaffen hebben een totaal andere aansluiting dus dat bleek geen optie.

Ach en zo maak je ook eens weer wat mee. Stemming heeft daar bij ons gelukkig nooit onder te leiden.

1. Liesbeth van Voorst:
    5 mei 2018
    Ooohh.. whaaaauuwh
    wat een super de super stranden!

Geen Wonder dat luca DAT vind!!!!!
    Gr.liesje
  2. Els:
    7 mei 2018
    Wat een prachtige reis weer. Bofkonten. Geniet lekker. Dikke knuffel. Hans en Els.
  3. Herman en Gerty van Voorst:
    8 mei 2018
    Nou ja, tijd genoeg!. Is ook wel weer heerlijk om hier rond te toeren. Weer is goed en het land heeft veel te bieden. Wat dat betreft is het hier aan te bevelen. groet vanuit de Picos de Europa!