Mutriku

9 mei 2018 - Mutriku, Spanje

9-5: Nou zitten we zo ongeveer aan de golf van Biskaje en dat is wat het weer betreft direct merkbaar; lage temperaturen, bewolkt en af en toe een lekkere vette spat regen! Nou en dan het eten van gisteren; past precies bij het weer van hier aan de noordkust van Spanje. Was goed te eten, maar de uitbater kon z'n aanprijzingen ten spijt de maaltijd maar net in de voldoendes laten vallen. De wijn maakte veel goed.

Vandaag lekker gewandeld, zo tussen de bedrijven door. Doen we wel vaker zo'n loopje van een paar uurtjes. Lucca in de restantjes sneeuw. Daarop reageert ze bijzonder uitgelaten alsof het helemaal nieuw voor haar is. Nou, laat haar zou ik zeggen.

Hebben een paar mooie routes gereden door het Picos-gebergte. Vooral voor de middag is het prachtig weer, niet echt warm maar wel volop zon. Het lijkt of de wegen alleen voor ons zijn aangelegd. We slingeren dan weer met de weg mee omhoog, en natuurlijk moet je later weer afdalen (anders kom je nooit thuis). Mooie vergezichten, en achter elke bocht heeft het landschap weer iets nieuws voor je in petto. Genieten. Na de middag komen we dichter bij de kust. Nou het resultaat heb je in de eerste alinea kunnen lezen.

Mutriku is voor vanavond de bestemming. Morgen rijden we Frankrijk binnen. Nog een uurtje van hier. Dan rustig terug in toch wel sterk noordelijke richting.

(vandaag geen foto's, wel een klein filmpie).